Když se Volkswagen pokusil postavit nový Golf (a téměř selhal) Září 2019. Frankfurt. Volkswagen se připravuje na nejdůležitější premiéru auta ve své historii od doby Brouka a prvního Golfu. ID.3 měl být tím, čím byl Golf v roce 1974 – autem pro každého. Problém? Tři měsíce před uvedením na trh software nefungoval.Když ID.3 debutoval v září 2019, inženýři věděli, že jsou v problémech. Operační systém auta – zodpovědný za vše od světel po nabíjení – náhodně zamrzal. Zákazníci, kteří si předobjednali, čekali. Volkswagen sliboval dodávky do léta 2020, ale auta stála ve skladech bez funkčního softwaru.První ID.3 se k majitelům dostala až v srpnu 2020. Ale to nebyl konec příběhu. Baterie první generace (58 kWh) se nabíjela maximálně 100 kW. Konkurenti – Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 5 – nabízeli 150–250 kW. Média psala: „Volkswagen má několik let zpoždění.“Pak se stalo něco nečekaného. Aktualizace, která změnila vše 2022. Volkswagen vydává ID. Software 3.0. Nebyla to jen další oprava chyb – změnila se křivka nabíjení.Testeři z Battery Life byli první, kdo si všimli: ID.3 s novým softwarem se nabíjel výrazně rychleji, zejména mezi 10–30 % stavu baterie. Rozdíl? Přibližně o 30–40 kW více výkonu v tomto rozsahu. V praxi to znamená ušetření 2–3 minut při každé zastávce na rychlonabíjení.Zajímavé je, že největší zlepšení přišlo u ID.3 Pro S (77 kWh). Po faceliftu v roce 2023 dosáhl vrcholu 187 kW, navzdory oficiálnímu tvrzení Volkswagenu o 175 kW. To je více než u předchozí generace, která sotva překročila 125 kW.A zde začíná fascinující příběh o tom, jak se různé baterie ve stejném autě nabíjejí… úplně odlišně. Jeden Model, Čtyři Baterie, Čtyři Různé Rychlosti Nabíjení Pure / Standard Range (45–52 kWh) Nejlevnější verze, ~300 km dojezdAC: 7,2 kW (1-fázový)DC: 145 kW10–80 %: ~35 min Pro Performance (58–59 kWh) ~430 km dojezdAC: 11 kW (3-fázový)DC: 165 kW10–80 %: ~30–33 min Pro S (77 kWh) ~560 km dojezdAC: 11 kWDC: 175–187 kW10–80 %: ~30–35 min GTX Performance (79 kWh, od 2024) ~600 km dojezd, 326 hp, AWDAC: 11 kWDC: 185 kW10–80 %: ~26 min Kde se ID.3 opravdu rychle nabíjí (a kde ne) ✅ Stanice, kde ID.3 dosahuje plného výkonu:- Ionity – potvrzený špičkový výkon 186 kW- Fastned – stabilních 170–180 kW- Ekoen (Varšava) – až 187 kW, ale může přerušit seanci❌ Stanice, kde ID.3 sotva překročí 100 kW:- GreenWay Polska (udávaných 200 kW) – v praxi 90–110 kWProblém: architektura stanice nepodporuje proudy nad 300 A. Jak se ID.3 nabíjí doma Většina majitelů ID.3 nabíjí doma nebo v práci. Volkswagen navrhl jednoduché řešení s vědomím, že můžeme nabíjet přes noc nebo během dne. Všechny verze kromě Pure mají palubní nabíječku 11 kW (3-fázovou).ID.3 Pro Performance (58 kWh): ~5–6 hID.3 Pro S (77 kWh): ~7–8 hID.3 GTX (79 kWh): ~7–8 h Před koupí nabíječky – zkontrolujte svou zásuvku! Nejčastější typy elektrických zásuvek:Hledejte označení 16A nebo 32A vyražené na plastovém krytu nebo uvedené na štítku — to označuje typ zásuvky. Takto to vypadá v našem nastavení: zásuvka 32A zásuvka 16A Co hledáme: Možnost 1: 3,7 kW přenosná nabíječka (230V) – pomalá, jednoduchá, univerzálníMožnost 2: 11 kW třífázová nabíječka – Doporučeno pro všechny verze ID.3 kromě Pure. Kterou nabíječku Ampere Point vybrat? Vzhledem k tomu, že všechny verze ID.3 (kromě Pure) přijímají 11 kW AC, jsou jedinými logickými možnostmi mobilní nabíječky Q11 nebo P11.Q11 – lehčí, přenosný.P11 – robustní, lze montovat na zeď.Q22 – zbytečné, auto podporuje max 11 kW AC. Modely kompatibilní s ID.3 Zobrazit produkt Zobrazit produkt Zobrazit produkt ADAC Test: 100 000 km a pouze 7% degradace ADAC testoval ID.3 Pro S po dobu 2,5 roku. Najeto přes 100 000 km, časté rychlé nabíjení až do 175 kW.Výsledek: pouze 7% degradace, stále 93 % tovární kapacity po 100 000 km. ID.3 v praxi: co říkají majitelé „Po aktualizaci na Software 3.2 má nabíjení na cestách konečně smysl. Dřív jsem se dálnice bál – teď ujedu 400 km bez stresu.“ – Piotr, ID.3 Pro S 2023 „V zimě dojezd klesá asi o 25 %, ale to je normální. V létě mi smíšené trasy dávají 450–480 km.“ – Kasia, ID.3 Pro Performance 2024 „Koupil jsem ojetý ID.3 z roku 2021. První, co jsem udělal, bylo aktualizovat software. Rozdíl v nabíjení – den a noc.“ – Marcin, fórum ElektroWóz Porovnání: ID.3 vs konkurence Model Baterie AC DC Dojezd VW ID.3 Pro S 77 kWh 11 kW 175–187 kW 560 km Tesla Model 3 RWD 60 kWh 11 kW 170 kW 513 km Cupra Born 77 kWh 11 kW 175 kW 550 km Hyundai Ioniq 6 77 kWh 11 kW 240 kW 614 km Praktické tipy ✅ Denně nabíjejte na 80 %, abyste prodloužili životnost baterie.✅ Plánujte trasy s Plug & Charge.✅ V zimě předehřejte baterii 30 minut před jízdou.❌ Vyhněte se dennímu 100% nabíjení nebo častému vybíjení na 0–10 %. Shrnutí Volkswagen ID.3 nebyl při uvedení dokonalý, ale po letech aktualizací se stal jedním z nejlepších kompaktních EV na trhu.Rychlé DC nabíjení (175–187 kW), spolehlivá baterie (7% degradace po 100 000 km), praktické 11 kW AC nabíjení a široká servisní síť VW z něj dělají nejlepší ojeté EV pod 150 000 PLN. Naše nabíječky pro ID.3 👉 Q11 (11 kW mobilní nabíječka) – nejlepší volba pro ID.3 👉 P11 (11 kW mobilní nabíječka) – robustnější, může sloužit i jako wallbox 🔗 Podívejte se na kompletní nabídku nabíječek Ampere Point: https://www.amperepoint.com