BMW iX1 je první elektrické SUV značky BMW v kompaktním segmentu. Debutovalo v roce 2022 jako elektrická verze populárního modelu X1. K dispozici ve dvou verzích: levnější eDrive20 (FWD) a rychlejší xDrive30 (4x4). Tento průvodce vám pomůže pochopit, jak efektivně nabíjet iX1 doma i na cestách a jakou nabíječku zvolit. Verze BMW iX1 Model Baterie (netto) Výkon Pohon Dojezd WLTP Cena od iX1 eDrive20 64,7 kWh 204 HP Pohon předních kol 431-473 km ~27 000 € iX1 xDrive30 64,7 kWh 313 HP 4x4 417-439 km ~31 500 € Klíčové rozdíly: eDrive20: pohon předních kol (FWD), pomalejší (8,6 s na 100 km/h), lepší dojezd, levnější xDrive30: pohon 4x4, rychlejší (5,6 s na 100 km/h), kratší dojezd, dražší Nabíjení: Obě verze mají stejné parametry – AC 11 kW (volitelně 22 kW), DC 130 kW Specifikace nabíjení AC nabíjení (střídavý proud) Standardní výkon: 11 kWVolitelný výkon: 22 kW (příplatek cca 600 €)Konektor: Typ 2Kde: doma, v práci, na veřejných parkovištích Doba nabíjení 0-100 % (11 kW): BMW iX1 (64,7 kWh): ~6 hodin Doba nabíjení 0-100 % (volitelně 22 kW): BMW iX1 (64,7 kWh): ~3 hodiny Stojí za to připlatit si za 22 kW?Pouze pokud často nabíjíte na veřejných 22 kW AC stanicích (hotely, nákupní centra, parkoviště u kanceláří) nebo máte doma třífázovou instalaci 32A – tzv. velkou průmyslovou zásuvku. DC nabíjení (stejnosměrný proud) Model Maximální DC výkon Čas 10-80 % Kde iX1 xDrive30 130 kW ~29 min veřejné stanice 50-150 kW Konektor: CCS2 (combo) Nabíjecí křivka: 10-40 % baterie: 115-120 kW 40-60 % baterie: 90-100 kW 60-80 % baterie: 60-80 kW Klíčová vlastnost: iX1 má předehřívání baterie – pokud zadáte do navigace DC stanici, auto automaticky předehřeje baterii 30 km před zastávkou. Před koupí nabíječky - zkontrolujte svou zásuvku! Před koupí nabíječky, musíte se rozhodnout, kterou zásuvku použijete pro nabíjení. Toto je nejdůležitější rozhodnutí, protože určuje výkon nabíjení a kompatibilitu. Nejpopulárnější typy průmyslových zásuvek: Hledejte 16A nebo 32A ražení vyražené na plastovém krytu nebo umístěné na nálepce — označuje typ zásuvky. Kde je nabíjecí port? Umístění: V zadní části v pravém blatníku (kde by byla nádrž u spalovacích vozů) Konektor: Typ 2 (AC) a CCS2 (DC) v jednom vstupu BMW iX1 má 11 kW AC palubní nabíječku (standardní) nebo 22 kW AC (volitelně za ~600 €). Q11 nebo P11 – 11 kW mobilní nabíječky ⭐ Pro standardní verzi (11 kW palubní nabíječka): Doba nabíjení: BMW iX1 (64,7 kWh): ~6 hodin 0-100% Rozdíl mezi Q11 a P11: Q11 – verze s adaptéry, mobilní aplikace P11 – nižší cena, nabíjení z průmyslové zásuvky Požadavky: 3fázová instalace 16A (červená CEE zásuvka) Pokud si nemůžete vybrat: Zvolte Q11 s adaptéry – maximální flexibilita.👉 Q11 – Přenosná nabíječka 11 kW 👉 P11 – Přenosná nabíječka 11 kW Q22 – 22 kW mobilní nabíječka 🚀 Pro verzi s volitelnou 22 kW palubní nabíječkou: Doba nabíjení: BMW iX1 (64,7 kWh): ~3 hodiny 0-100 % Kdy zvolit? ✅ Připlatili jste si za 22 kW palubní nabíječku v iX1 ✅ Máte nebo můžete doma nainstalovat 3fázovou 32A instalaci ✅ 2× rychlejší nabíjení než 11 kW ✅ Plné využití volitelné palubní nabíječky Požadavky: 3fázová instalace 32A (červená zásuvka CEE 32A) Naše doporučení: Pokud jste si v iX1 připlatili za 22 kW nabíječku a máte správnou instalaci – Q22 je vynikající volba. Nabíjení zkrátíte na polovinu.👉 Q22 – Přenosná nabíječka 22 kW Často kladené otázky Mohu nabíjet ze zásuvky 230 V?Ano, ale je to nejpomalejší možnost (~2,3 kW - 3,7 kW, přes 28 hodin na plné nabití). Používejte jen v nouzi. Potřebuji 3fázovou instalaci?ANO – Q11 a P11 (11 kW) vyžadují 3fázovou instalaci 16A. Q22 vyžaduje 3fázovou instalaci 32A. Bez ní – z běžné zásuvky max. 3,7 kW (Q37). Degraduje baterie rychlým DC nabíjením?Ano, ale minimálně. Po 50 000 km degradace ~4 %. BMW dává na baterii 8 let záruku. Mohu nabíjet na stanicích Tesla Supercharger?Ano! Od roku 2024 vybrané stanice Tesla Supercharger v Evropě podporují auta jiných značek (včetně iX1). Výkon až 130 kW. Stojí za to připlatit si za 22 kW AC nabíječku?Pouze pokud máte přístup k takovému zdroji nabíjení - doma nebo v práci. Shrnutí BMW iX1 je kompaktní prémiové elektrické SUV s dobrým poměrem kvality a ceny. Nemá největší baterii ani nejrychlejší nabíjení, ale rovnoměrná nabíjecí křivka a nízká degradace baterie z něj dělají rozumnou volbu. Klíčové informace: ✅ AC nabíjení: 11 kW standard (22 kW volitelně) ✅ DC nabíjení: 130 kW (10-80 % za 29 min) ✅ Dojezd: 417-439 km WLTP (~260-380 km v praxi) ✅ Předehřev baterie před DC nabíjením Potřebujete nabíječku pro iX1?👉 P11 – Přenosná nabíječka 11 kW 👉 Q11 – Přenosná nabíječka 11 kW 👉 Q22 – Přenosná nabíječka 22 kW Kontaktujte nás:📧 Email: hello@amperepoint.pl Zdroje Elektrowoz.pl - "Nové BMW iX1 xDrive30: 4,5 metru délky, 490 litrů zavazadlového prostoru, v Polsku od září" (2022) Autokult - "Test: BMW iX1 xDrive 30" (2023) NaPradzie.pl - "Elektrické BMW iX1 - dojezd, baterie a cena" (2022) Wyborkierowcow.pl - "BMW iX1 (2025) – ceník, verze, ceny" (2024) BMWBlog.pl - "Bulletin: BMW X1 2025" (2025) BMW.pl - Oficiální technická data BMW iX1