BMW iX1 - Charging: Which Charger to Choose?

BMW iX1 - Nabíjení: Kterou nabíječku zvolit?

BMW iX1 je první elektrické SUV značky BMW v kompaktním segmentu. Debutovalo v roce 2022 jako elektrická verze populárního modelu X1. K dispozici ve dvou verzích: levnější eDrive20 (FWD) a rychlejší xDrive30 (4x4). Tento průvodce vám pomůže pochopit, jak efektivně nabíjet iX1 doma i na cestách a jakou nabíječku zvolit.

Verze BMW iX1

Model Baterie (netto) Výkon Pohon Dojezd WLTP Cena od
iX1 eDrive20 64,7 kWh 204 HP Pohon předních kol 431-473 km ~27 000 €
iX1 xDrive30 64,7 kWh 313 HP 4x4 417-439 km ~31 500 €

Klíčové rozdíly:

  • eDrive20: pohon předních kol (FWD), pomalejší (8,6 s na 100 km/h), lepší dojezd, levnější
  • xDrive30: pohon 4x4, rychlejší (5,6 s na 100 km/h), kratší dojezd, dražší

Nabíjení: Obě verze mají stejné parametry – AC 11 kW (volitelně 22 kW), DC 130 kW

Specifikace nabíjení

AC nabíjení (střídavý proud)

Standardní výkon: 11 kW
Volitelný výkon: 22 kW (příplatek cca 600 €)
Konektor: Typ 2
Kde: doma, v práci, na veřejných parkovištích

Doba nabíjení 0-100 % (11 kW):

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~6 hodin

Doba nabíjení 0-100 % (volitelně 22 kW):

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~3 hodiny

Stojí za to připlatit si za 22 kW?
Pouze pokud často nabíjíte na veřejných 22 kW AC stanicích (hotely, nákupní centra, parkoviště u kanceláří) nebo máte doma třífázovou instalaci 32A – tzv. velkou průmyslovou zásuvku.

DC nabíjení (stejnosměrný proud)

Model Maximální DC výkon Čas 10-80 % Kde
iX1 xDrive30 130 kW ~29 min veřejné stanice 50-150 kW

Konektor: CCS2 (combo)

Nabíjecí křivka:

  1. 10-40 % baterie: 115-120 kW
  2. 40-60 % baterie: 90-100 kW
  3. 60-80 % baterie: 60-80 kW

Klíčová vlastnost: iX1 má předehřívání baterie – pokud zadáte do navigace DC stanici, auto automaticky předehřeje baterii 30 km před zastávkou.

Před koupí nabíječky - zkontrolujte svou zásuvku!

Před koupí nabíječky, musíte se rozhodnout, kterou zásuvku použijete pro nabíjení. Toto je nejdůležitější rozhodnutí, protože určuje výkon nabíjení a kompatibilitu.

Nejpopulárnější typy průmyslových zásuvek:

Hledejte 16A nebo 32A ražení vyražené na plastovém krytu nebo umístěné na nálepce — označuje typ zásuvky.

Kde je nabíjecí port?

Umístění: V zadní části v pravém blatníku (kde by byla nádrž u spalovacích vozů)

Konektor: Typ 2 (AC) a CCS2 (DC) v jednom vstupu

BMW iX1 má 11 kW AC palubní nabíječku (standardní) nebo 22 kW AC (volitelně za ~600 €).

Q11 nebo P11 – 11 kW mobilní nabíječky

Pro standardní verzi (11 kW palubní nabíječka):

Doba nabíjení:

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~6 hodin 0-100%

Rozdíl mezi Q11 a P11:

  • Q11 – verze s adaptéry, mobilní aplikace
  • P11 – nižší cena, nabíjení z průmyslové zásuvky

Požadavky: 3fázová instalace 16A (červená CEE zásuvka)

Pokud si nemůžete vybrat: Zvolte Q11 s adaptéry – maximální flexibilita.

👉 Q11 – Přenosná nabíječka 11 kW

👉 P11 – Přenosná nabíječka 11 kW

Q22 – 22 kW mobilní nabíječka 🚀

Pro verzi s volitelnou 22 kW palubní nabíječkou:

Doba nabíjení:

  • BMW iX1 (64,7 kWh): ~3 hodiny 0-100 %

Kdy zvolit?

  • ✅ Připlatili jste si za 22 kW palubní nabíječku v iX1
  • ✅ Máte nebo můžete doma nainstalovat 3fázovou 32A instalaci
  • 2× rychlejší nabíjení než 11 kW
  • ✅ Plné využití volitelné palubní nabíječky

Požadavky: 3fázová instalace 32A (červená zásuvka CEE 32A)

Naše doporučení: Pokud jste si v iX1 připlatili za 22 kW nabíječku a máte správnou instalaci – Q22 je vynikající volba. Nabíjení zkrátíte na polovinu.

👉 Q22 – Přenosná nabíječka 22 kW

Často kladené otázky

Mohu nabíjet ze zásuvky 230 V?
Ano, ale je to nejpomalejší možnost (~2,3 kW - 3,7 kW, přes 28 hodin na plné nabití). Používejte jen v nouzi.

Potřebuji 3fázovou instalaci?
ANO – Q11 a P11 (11 kW) vyžadují 3fázovou instalaci 16A. Q22 vyžaduje 3fázovou instalaci 32A. Bez ní – z běžné zásuvky max. 3,7 kW (Q37).

Degraduje baterie rychlým DC nabíjením?
Ano, ale minimálně. Po 50 000 km degradace ~4 %. BMW dává na baterii 8 let záruku.

Mohu nabíjet na stanicích Tesla Supercharger?
Ano! Od roku 2024 vybrané stanice Tesla Supercharger v Evropě podporují auta jiných značek (včetně iX1). Výkon až 130 kW.

Stojí za to připlatit si za 22 kW AC nabíječku?
Pouze pokud máte přístup k takovému zdroji nabíjení - doma nebo v práci.

Shrnutí

BMW iX1 je kompaktní prémiové elektrické SUV s dobrým poměrem kvality a ceny. Nemá největší baterii ani nejrychlejší nabíjení, ale rovnoměrná nabíjecí křivka a nízká degradace baterie z něj dělají rozumnou volbu.

Klíčové informace:

✅ AC nabíjení: 11 kW standard (22 kW volitelně)

✅ DC nabíjení: 130 kW (10-80 % za 29 min)

✅ Dojezd: 417-439 km WLTP (~260-380 km v praxi)

✅ Předehřev baterie před DC nabíjením

Potřebujete nabíječku pro iX1?

👉 P11 – Přenosná nabíječka 11 kW

👉 Q11 – Přenosná nabíječka 11 kW

👉 Q22 – Přenosná nabíječka 22 kW

Kontaktujte nás:
📧 Email: hello@amperepoint.pl

Zdroje

  1. Elektrowoz.pl - "Nové BMW iX1 xDrive30: 4,5 metru délky, 490 litrů zavazadlového prostoru, v Polsku od září" (2022)
  2. Autokult - "Test: BMW iX1 xDrive 30" (2023)
  3. NaPradzie.pl - "Elektrické BMW iX1 - dojezd, baterie a cena" (2022)
  4. Wyborkierowcow.pl - "BMW iX1 (2025) – ceník, verze, ceny" (2024)
  5. BMWBlog.pl - "Bulletin: BMW X1 2025" (2025)
  6. BMW.pl - Oficiální technická data BMW iX1
Zpět na blog