Než poprvé připojíte svůj elektromobil k elektrické síti vaší domácnosti, je nezbytné se ujistit, že je vaše instalace připravena pro váš elektromobil. I když by měl certifikovaný elektrikář provést důkladnou kontrolu instalace, zde je stručný návod, na co si dát pozor: Ověření správného průřezu vodiče: Přenosné nabíječky pro elektromobily jsou navrženy pro proud 230 V 16 A, neboli 3,7 kWh (230 V x 16 A = 3 680 W). Pro přenos takového proudu z rozvaděče do vozidla musíte zajistit, aby vaše elektroinstalace používala vodiče se správným průřezem. Elektrikář by vám měl pomoci vybrat vodiče s minimálním průřezem vodiče 2,5 mm² (u měděných vodičů; hliník může vyžadovat větší průřez). Pro větší bezpečnost doporučujeme používat vodiče s průřezem vodiče alespoň 3,5 mm². Mějte na paměti, že délka kabelu může také ovlivnit požadovaný průřez. Použití zásuvky 16 A: Zásuvka by měla být schopna zvládnout proud 16 A. Zkontrolujte štítky na zásuvce, které jsou často viditelné při pohledu na světlo a zobrazují maximální proud a napětí „16/250“. Pokud štítky nejsou viditelné, mohou být na zadní straně, což vyžaduje demontáž. Zvažte výměnu starších zásuvek. Použití prodlužovacího kabelu: Pokud používáte prodlužovací kabel, měl by splňovat výše uvedená kritéria – 3vodičový, s minimálním průřezem vodiče 2,5 mm² a zásuvkou s jmenovitým proudem 16 A. Uzemnění – co když chybí nebo je vadné: Správné uzemnění je nezbytné pro bezpečné nabíjení. Naše nabíječky, na rozdíl od některých jiných na trhu, automaticky hlásí chybu (chybový kód E u modelu AMP-P35) a přestanou nabíjet, pokud je uzemnění narušeno. V takových případech se obraťte na elektrikáře, aby opravil problémy s uzemněním elektrické instalace. Pokud si i přes vadné uzemnění stále přejete nabíjet vozidlo, můžete tak učinit na vlastní nebezpečí vypnutím této bezpečnostní funkce. Chcete-li to provést, stiskněte a podržte ikonu hodin po dobu alespoň 10 sekund po připojení nabíječky ke zdroji napájení (během tohoto procesu ji k vozidlu nepřipojujte). Toto nastavení bude trvale uloženo v nabíječce, a to i po jejím odpojení od zdroje napájení. Samokontrola uzemnění: Pro kontrolu uzemnění doma si můžete zakoupit běžný tester zásuvek, který stojí kolem 40–50 PLN. Komunikace s vaším vozidlem: A. Přenosná nabíječka (běžně označovaná jako „cihla“): Použijte dodanou nabíječku se zástrčkou do zásuvky a konektorem do vozidla. B. Výběr zásuvky: Ujistěte se, že zásuvka má správné uzemnění a je v dobrém stavu. C. Připojení nabíječky: Zapojte nabíječku do zásuvky a poté do vozidla. Kontrolky na nabíječce signalizují připravenost k nabíjení. D. Nabíjení: Kontrolky nabíječky a palubní počítač vašeho vozidla budou zobrazovat průběh nabíjení. Můžete nastavit limit nabíjení, časovač a nabíjecí výkon. E. Dokončení nabíjení: Můžete buď počkat, až se vozidlo dokončí, nebo nabíjení zastavit pomocí palubního systému vozu, často dvojitým stisknutím tlačítka odemknutí dveří, čímž se nabíjení ukončí a odemkne nabíjecí port. Správná ochrana obvodu: Obvod by měl být vybaven pojistkou nebo jističem, který se vypne, když proud překročí jmenovitý proud. Pro nabíjení vozidla s výkonem 3,7 kW (16 A) je potřeba jistič 16 A s charakteristikou B. Pokud je na stejném obvodu více zásuvek, může připojení dalších zařízení způsobit vypnutí jističe. Výkon dalších zařízení by měl být minimální, aby se zabránilo překročení povoleného zatížení. Pokud si nejste jisti stavem vaší instalace a nutnými úpravami, je vhodné se poradit s odborníkem. Doporučujeme v obvodu použít proudový chránič (proudový chránič typu A), nejlépe s detekcí stejnosměrného proudu (DC).